mmixed

Alla inlägg under oktober 2013

Av sofia johnsson - 20 oktober 2013 21:24

Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden. Tänk om det fortfarande vore du & jag då? Om jag inte hade sabbat allting, & sårat dig. Så kanske det hade varit vi nu, fortfarande? 

Det är 3 & ett halvt år sedan jag gjorde det där hemska, oförlåtliga & oförglömliga. 

Tänk om jag kunde få det ogjort?

Jag har en önskan, som slår alla önskningar jag har med hästlängder, & det är en önskan, om att någon gång, få tillbaka det vi hade, få tillbaka dig. 

Jag var så kär i dig.

Jag är så kär i dig.

Jag vet att min önskan aldrig kommer uppfyllas, men jag slutar aldrig hoppas!

Hoppet är det sista som lämnar människan, sägs det, & det måste bara vara så!

Vad skulle vi vara utan hopp & tro på saker & ting.

Jag kommer aldrig glömma dig.

"kärlek kommer & går" 

ja, det kanske den gör, men enligt mig kommer det aldrig någonsin att bli densamma som min kärlek till dig!

Varför, varför, varför gjorde jag såhär? varför förstörde jag allting? Varför är jag så otroligt korkad & dum? Jag kommer aldrig förlåta mig själv för vad jag gjorde mot dig. & det borde jag inte heller. För det var verkligen det hemskaste en människa kan göra.. 

 

Jag kommer aldrig förlora hoppet. Jag vill aldrig förlora hoppet.

Jag kommer vänta & längta.. i onödan.

Men jag kanske förtjänar det? att vänta hela livet på något som aldrig kommer ske? Att längta hela livet efter någon som inte längtar tillbaka.

 

Jag hatar mig själv för vad jag utsatte dig för.

Men, du kommer alltid att finnas inom mig, även fast jag inte förtjänar att ha dig där.

 

Min första kärlek.. Min enda kärlek... jag saknar dig

 

 

 

 

:(



Av sofia johnsson - 9 oktober 2013 20:49

Denna "fråga" fick jag på ask. Nedanför har ni mitt svar. Jag tycker det är fel, för den personen som har skrivit detta underskattar verkligen människor med diagnoser.. tråkigt, men sant. jag är STOLT över mina diagnoser, dom har hjälpt mig så långt i min utveckling! så mitt svar till dig: sluta nedvärdera personer med diagnoser.



Det är en intressant tanke kring ditt val av framtida jobb, i.o.m att du själv har saker inom mentala tillstånd. Tyvärr är det nog otroligt fel bana, förstår du allvaret bakom den linjen? vad du måste åstakomma rent intelligensmässigt? Klara av den pressen du själv kommer ställas för?



Jag ska motbevisa alla som har fördomar mot min dröm att bli läkare. Du vet inte hur jag fungerar eller ännu mindre vad jag är kapabel till & vilka kunskaper jag har, hur lätt jag har för många saker & hur duktig jag faktiskt är inom många områden. Din "fråga" gör mig inte svagare, eller min vilja mindre till att bli läkare. Det gör mig bara starkare & mer motiverad till att uppnå mitt mål. Bara för att jag har Aspergers syndrom & diagnosen ADHD, så betyder inte det att jag mindre intelligent än andra människor. Tvärtom! Jag ser mina diagnoser & min problematik som ett hjälpmedel, & eftersom jag har haft & har det tufft i livet så tror jag, eller nej, VET jag, att jag kommer kunna hjälpa människor som har det som mig i framtiden, eftersom att jag kan förstå dom, för att jag själv vet hur det är att må dåligt & då kan dom också få en annan syn på livet när dom ser en en person med både asperger & adhd, lyckas i livet & att dom får se att bara man kämpar vidare & har vilja, så kan man uppnå sina mål. Jag ska bli läkare inom psykiatrin, det är min dröm, mitt mål & det finns ingenting som kan stoppa mig från att uppnå det målet!

Presentation


i min blogg får du följa livet att bo på behandlingshem och diagnosen aspergers syndrom.

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards