mmixed

Alla inlägg under september 2012

Av sofia johnsson - 19 september 2012 15:29

är det någon som vill ha en header? :) isåfall ställer jag upp på ett försök! :)

Av sofia johnsson - 18 september 2012 15:02

någon som vill brev växla med mig? :)
skulle vara kul!

kramis!

Av sofia johnsson - 17 september 2012 07:48

Nu sitter jag i bilen påväg till skuuulan, har saknat den lite under helgen ;) hihi.

Hörs senare!

Kramis!

Av sofia johnsson - 17 september 2012 00:27

Kan inte sova, vet inte vad det är med mig men jag är JÄTTE pigg..
Får väl försöka kolla på en film till eller något..

Kramis!!

Av sofia johnsson - 16 september 2012 22:24

Nu ska jag sova för jag är jääääätte trött! så, godnatt & sov gott allesammans!


Kram på er!   

Av sofia johnsson - 16 september 2012 20:53

Att hitta den gyllene medelvägen


Stinking Thinking

 

Topp tio listan

 


1. "Allt eller inget" - tänkande: om du inte är perfekt är du en total loser.

Om du inte fick allt det du tänkte dig så känns det som om du inte fick något.

Om du mår bra en dag så kommer resten av ditt liv att fortsätta att vara perfekt och du behöver inte gå i terapi mer.

 

2. Övergeneraliserande: En sak går illa och plötsligt blir hela ditt liv värdelöst.

 

3. Mentalt filter: Du utvecklar selektiv (sållande) hörsel där du bara hör den enda lilla negativa saken fast den var omgiven av en massa positivt.

 

4. Diskvalificerar det positiva: De bra sakerna i ditt liv räknas inte för att resten av ditt liv är en värdelös soppa.

 

5. Förutfattade meningar: Du utvecklas plötsligt till tankeläsare.

Du vet utan att ens fråga att alla hatar dig och att allt du någonsin kommer att försöka göra kommer att misslyckas.

 

6: Uppförstoring och förminskning: Dina misstag och fel är ENORMA och de bra du gör och dina goda egenskaper är pyttesmå.

 

7. Emotionellt resonerande: Du börjar tro att dina känslor är fakta "jag känner så, därför är det så här & nu."Det känns som att hon hatar mig, därför vet jag att hon gör det".

 

8. "skulle" satser: Du börjar göra dig själv illa med alla "skulle" och "borde" satser.

"Jag borde kunna klara det här bättre" , "Jag skulle ha gjort eller sagt så istället".

 

9. Att sätta etiketter på personer & händelser: Mer övergeneralisering: Du använder extremt språk för att beskriva saker. "jag spillde min mjölk. Jag är en total idiot!"

"Min terapeut ringde mig inte direkt, hon är den sämsta och elakaste terapeuten som funnits".

 

10. Att ta allting personligt: Du ser dig själv som anledningen till saker som blir fel även om du inte har någon som helst kontroll över det som hänt. 

Eller så ser du dig som måltavla för saker som inte har något med dig att göra.

"Allt handlar om mig men inte på något bra vis"

 

 

Detta är alltså stinking thinking.. såhär brukar jag ofta tänka..

 

Kramiiiis!!  


Av sofia johnsson - 16 september 2012 20:37

skulle beskriva en vän, familjemedlem eller liknande. Så jag valde att beskriva min älskade hund Lova! blev nöjd med den också, så tänkte att den skulle ni också få se! :)



Personporträtt


 


Min bästa vän är min hund, hon heter Lova.

Lova är en kinesisk naken hund.

Hon har inget hår på kroppen, bara på huvudet, svansen och på benen.

Det lilla håret hon har är ljust, nästan vitt och hennes kropp är mörk och lite blå aktig.

Hon är den sötaste lilla hunden som jag någonsin lagt ögonen på och hon skulle aldrig få för sig några dumheter.

Hon bet inte ens när det kliade i tänderna på henne när hon var liten.

Första gången jag klappade Lova så kändes det lite läskigt, det var torrt och nästan lite strävt.

Nu kan jag klappa på henne hur mycket som helst utan problem.

Lova är den bästa hunden i världen och hon finns alltid där för mig när jag behöver henne.

Hon tröstar mig när jag är ledsen genom att ge mig massvis av pussar i hela ansiktet.

Hon får mig alltid på bra humör.

Lova är min allra bästa vän.


 


Sofia IM



Av sofia johnsson - 16 september 2012 20:31

Tänkte visa er en skoluppgift jag gjorde häromdan när jag skulle beskriva Island med så mycket Adjektiv som möjligt & Adjektiv är ju saker som beskriver någonting. Blev riktigt, riktigt nöjd med den! den vart nästan lite poetisk :) hihi..


Beskriver Island


En varm sommardag på Island, solen sken och det var nästintill vindstilla.

Inte en gren på de stora, gröna granarna rörde sig.

Solen stekte mot min hud.

Luften kändes frisk att andas in och hade en stark doft av naturen, det var en väldigt speciell doft i en salig blandning av granbarr, varm asfalt och havet.

Naturen bestod av några få granar och buskar av varierande storlek.

Bergen var höga och på toppen låg det snö som jag skymtade bakom molnen.

Jag kunde se spåren av tidigare vulkanutbrott.

Den hårda, torkade lavan hade fått en brunaktig och liknade gropiga stenar.

Där jag stod kunde jag höra brusandet från trafiken och känna doften av avgaser.

Det var en otrolig upplevelse.

 

Sofia IM

Presentation


i min blogg får du följa livet att bo på behandlingshem och diagnosen aspergers syndrom.

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards