mmixed

Alla inlägg under september 2012

Av sofia johnsson - 11 september 2012 18:00

Mitt liv har såklart inte bara varit på topp det senaste året, det har varit både upp och ner.

tänkte berätta en insident som hände i sommar..

Som ni säkert har läst tidigare, så är jag otroligt fixerad av mitt hår.

Jag byter ju hårfärg minst 2 gånger i månaden, vilket inte är alls bra.

Jag hade iallafall blont hår och bestämde mig för att färga rött..

sen blev jag trött på det röda och då ville jag bli blond igen, men det märkte jag att det ville jag inte heller vara, så jag la i en mörkbrun färg ( som blev svart)

Men det trivdes jag inte i den här gången heller och jag fick för mig en sådan dum idé om att bli blond igen.. ( dessa färgningar skedde inom en vecka)

vad tror ni hände? jo, det ska jag tala om.. mitt hår gick AV!

det gick av från att ha skapligt långt hår med lång lugg, älskade min lugg, till ca 2 cm lugg och övriga håret var bara några cm längre, på vissa stället t.om kortare.

Med tanke på att jag är så fixerad av mitt hår, så fick jag ju självklart PANIK.

jag ringde min mamma, och jag började tjata om att köpa peruker.. igen..

jag köpte ett antal peruker efter det..

men vad hjälper det egentligen?

min omgivning ska ju faktiskt kunna tycka om mig som jag är, inte för hur jag ser ut i håret!

jag går utan mina peruker då och då för att försöka vänja mig, men det är INTE lätt!


säger till er som ofta får inpulser, som man kanske tycker är roligt eller spännande eller vad det nu kan vara,

TÄNK först, HANDLA sen, det är jätte svårt jag vet det, men försök!

För att det är inte kul när man står där sen, som i mitt fall, med väldigt kort hår, om man nu vill ha långt.

(tycker det är jättesnyggt med tjejer i kort hår, men jag trivs inte så bra i det)


 

före och efter bild på håret... har tofs på den andra bilden  

 



ha det bra! kramis

 

 

Av sofia johnsson - 11 september 2012 17:55

Nu är jag äntligen tillbaka och redo för bloggandet!

Kände att jag behövde en lång paus för att fortsätta med min utveckling..

men nu ska jag försöka vara aktiv så mycket jag bara kan, det lovar jag!

 

sätter väl igång med en gång nudå, så håll utkik efter nästa inlägg!

 

kram

Presentation


i min blogg får du följa livet att bo på behandlingshem och diagnosen aspergers syndrom.

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards