mmixed

Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Älskade blogg..

Av sofia johnsson - 24 september 2015 21:44

Jag måste få skriva av mig lite.
Mitt liv går i vågor, upp & ner hela tiden. Jag börjar bli trött på att aldrig våga satsa på någonting eller tro på mig själv för att jag är rädd att misslyckas. Jag är rädd att om jag misslyckas så går jag ner i botten igen & begraver mig i mina egna tankar. Det är knappt jag vågar planera vad som ska hända längre fram i mitt liv, även om det bara är en dag. Jag är så känslig, sårbar & ledsen. Ibland kan jag inte sätta fingret på exakt vad det är, men vissa gånger vet jag precis.. När jag då gräver djupare i det som känns jobbigt, blir det bara tio gånger värre. Jag börjar klättra neråt igen, denna gången känns det dock inte bara som "ett steg bakåt & två steg framåt". Det känns som att jag ska snubbla på vägen & bara fortsätta falla djupare och jag har ingen aning om hur hård smällen kommer bli när jag väl träffar botten. Det lär inte dröja länge innan jag faller. Jag kan se mig själv stå & balansera på kanten av ett stup, ett felsteg så trillar jag. Senaste dagarna har jag dessutom haft så mycket energi så jag bara vill skrika varenda minut, varenda sekund. Att sitta still i några minuter känns som timmar. Jag har en ständig känsla av irritation & ännu en gång, jag vet inte varför.
Allt känns så värdelöst, meningslöst.
Jag känner mig tom, ensam & rädd. En tickande bomb är nog ganska exakt så jag skulle vilja beskriva min situation.. Explosionen kan komma när som helst, hur som helst, var som helst. Förmodligen när jag allra minst anar det vilken inte kommer underlätta.
Det gör så ont. Smärtan är i princip outhärdlig.
Ska det alltid vara så här? Jag vet inte vad jag kan göra som jag inte redan har gjort! Jag har slut på idéer & tankar om hur jag kan försöka må bättre, mina taktiker är helt borta. Min kämparglöd har nästan slocknat.. Snart blir det totalt mörker.

 
 
Josefin

Josefin

25 september 2015 16:03

Hej, kommentaren har inte alls med inlägget och göra men måste bara fråga. Bor inte du i västervik? :)
Superfin blogg, kolla gärna in min om du har lust. Ha en bra dag! :)

Nouw.com/jjosefinllindblad

http://nouw.com/jjosefinllindblad

sofia johnsson

26 september 2015 11:01

Hej! Jag bodde i Västervik, men tyvärr inte längre. Tack snälla du! :) Ska kika på din också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofia johnsson - 11 oktober 2016 21:32

Kod för att importera min blogg till Nouw: 2659885885

Av sofia johnsson - 2 oktober 2015 22:31

Jag förstår inte hur du tänker. Du har varit som min pappa så länge jag kan minnas.. Men hur kan en person ens förtjäna den äran att få bli kallad just "pappa" när han inte ens känner mig? Eller ens tar sig tiden att försöka lära känna mig. I 17 år h...

Av sofia johnsson - 2 oktober 2015 22:13

Skulle laddat upp detta igår.. Nu är det en sån där kväll igen. Det vänder så snabbt, svänger fortare än vinden färdas. Ett ord, en rörelse, en blick.. & allt faller. Jag känner mig inte hemma, det är inte hemma. Försöker att förändra & förbättra....

Av sofia johnsson - 27 september 2015 23:38

Har svårt att somna, trots att jag inte sov alls mycket igår natt. Ligger & tänker på mitt liv. Allt som hänt, vad som kommer ske & där jag är just nu. Känner mig förvirrad. Känns som om jag börjar falla tillbaka i gamla vanor vissa gånger. Jag trodd...

Av sofia johnsson - 27 september 2015 16:38


Utekväll igår med mina fina vänner! Dock slutade väl kvällen inte riktigt som planerat, men det är sånt som händer. Idag är det soligt på lilla Öland.. & det är hemskt. Här är en av sakerna som har irriterat mig mycket senaste tiden.. Har varit var...

Presentation


i min blogg får du följa livet att bo på behandlingshem och diagnosen aspergers syndrom.

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards